concerte

fw

Dacă vrei să asculți muzica așa cum trebuie, e musai să asişti la un concert de muzică pre/clasică, să simți vibrațiile acustice ale cutiei viorii, din primul rând… Personal, am fost la câteva concerte de pre/clasic (la ateneu, la operă și operetă, la sala Radio). Cel mai bine se aude la Ateneul Român, urmat îndeaproape de sala Radio.
Primul concert de care îmi aduc aminte este Iris, în cadrul cenaclului Flacăra, undeva prin 1980 sau 1981, unde am ajuns cărat de mama, care nu avea cu cine să lase copiii. Am identificat ulterior formația Iris, deoarece îmi amintesc de un solist vocal ce cânta / țipa pe înalte și învârtea microfonul de fir, ca pe un lassou. Al doilea concert pe care mi-l amintesc este Savoy, tot prin anii 80, unde am ajuns adus de către tata. Primul concert serios din viața mea a fost Page & Plant, la Sala Polivalentă, în 1998. Și acum, parcă-l văd pe Plant cum a țâșnit pe scenă la Bring It On Home, lumea din mijlocul sălii se mișca precum un ocean, iar eu am ajuns de la 10 metri de scenă undeva la mijlocul sălii, asta într-un minut, dus de marea masă…
Cât despre concerte cu instrumente mai mult sau mai puțin amplificate, am reușit să ajung la ceva concerte ale artiștilor/trupelor enumerate aici, la unii chiar de mai multe ori: Jon Anderson (2), Helloween, Yes, Gamma Ray, Ten Years After, Buena Vista Social Club (Eliades Ochoa, Omara Portuondo, Guajiro Mirabal & co.), Al di Meola (4), Anouar Brahem (2), Suzanne Vega, Metallica (3), Slayer, John McLaughlin (3 _ cu Vinnie Colaiuta), Planet X, Derek Sherinian + Billy Sheehan + Mike Portnoy, Mr. Big, Bon Jovi, AC/DC (cel mai bun sunet outdoor), Whitesnake (2), Europe, Scorpions, Pain of Salvation (2), White Walls (3), Celelalte Cuvinte (5), Meshuggah, Baba Zula (2), Jon Christensen, Steve Vai (4 _ cu Mike Mangini, Mike Keneally și Bryan Beller), Joe Satriani (2, cu Mike Keneally, Bryan Beller și Marco Minneman), Rush, Pat Metheny, Dream Theater (2), Deep Purple (2), Sepultura (3), Alice Cooper (2), Jimmy Page & Robert Plant, Brett Anderson, Placebo (3), Depeche Mode, Saga, Queensryche (3 _ de 2 ori cu Geoff Tate), Jan Garbarek (2 _ o data cu Manu Katche), Trilok Gurtu, Bob Dylan, Yorgos Dalaras, Goran Bregovic, Joe Zawinul, Vali Sterian (3), Riverside (2), Nicu Alifantis (2), Phoenix (2), Ovidiu Lipan (2), Cynic, Muse (2), Robert Plant & The Strange Sensations (o atmosferă specială acolo, mi-a rămas în suflet, cel mai special concert), Judas Priest (2), Overkill, Marius Mihalache (de câteva ori, inclusiv cu Ovidiu Lipan), Teodora Enache, Johnny Răducanu, Jancsi Korrosy, Anthrax, Opeth (cel mai bun sunet indoor), Uriah Heep (2), Megadeth (5), Roger Waters, Santana, Motorhead (2), Def Leppard, Sting, Persefone, Leonard Cohen (3 _ al doilea a fost superb), ZZ Top, Duran Duran, Fates Warning (cel mai prost sunet, dar măcar am poză împreună cu dumnealor), Faith No More, Billy Idol, Tori Amos, Peter Gabriel, Crimson ProjeKCt, Sigur Ros, King Crimson, Dhafer Youssef şi alţii. Regret că n-am ajuns la Cesaria Evora, Lhasa, Bryan Ferry, Esbjorn Svensson Trio…

Despre saureign

Sorin Popa
Imagine | Acest articol a fost publicat în Lifestyle și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

